Algemene voorwaarden

1. Toepassingsgebied
1.1.Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden die Fit & Beautiful (tot 31 juli 2024 Slim & Beautiful) verricht voor de klant, hierna te noemen: “deelnemer”, met betrekking tot het van alle producten, diensten en/of activiteiten uit het aanbod van Fit & Beautiful. Deze algemene voorwaarden gelden niet alleen in de rechtsverhouding tussen Fit & Beautiful bij de uitvoering van deze overeenkomst betrokken derden, zoals -doch niet beperkt daartoe- trainers, begeleiders en consulenten, met inbegrip van hun eventuele erfgenamen.
1.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens geschreven voor de medewerkers van Fit & Beautiful.

2. Totstandkoming van de overeenkomst
2.1.De overeenkomst geldt vanaf het moment dat de door de deelnemer een ingevuld/ondertekend en overgedragen formulier (digitaal) met aandachtspunten (gezondheidsverklaring) en/of een (digitaal) inschrijfformulier door Fit & Beautiful is ontvangen, dan wel is gestart met een van onze diensten / activiteiten of bij afname van een product.
2.2.De overeenkomst tussen Fit & Beautiful en deelnemer wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
2.3.Onze lidmaatschappen gaan altijd in per de 1e van de maand. Start u halverwege een maand dan ontvangt u een deelnota over deze periode en gaat uw abonnement in per de 1e van de volgende maand.
2.4.Als er na de contractduur geen opzegging heeft plaatsgevonden, wordt de overeenkomst voor onbepaalde duur voortgezet. Na einde overeenkomst is een lidmaatschap maandelijks opzegbaar met een inachtneming van een opzegtermijn van één kalendermaand, tenzij het lidmaatschap weer voor een vaste periode wordt verlengd.
2.5.In geval van langdurige ziekte, blessure, zwangerschap of letsel kan het lidmaatschap voor de duur minimaal één maand tot maximum van drie maanden (en in geval van zwangerschap tot 6 of 8 weken na de bevalling), worden opgeschort (dit geldt niet bij bijv. studie, stage, werk en vakantie). Een dergelijke pauze dient tijdig en per email worden aangevraagd. Opschorting is alleen mogelijk na het overleggen van een medische verklaring. Bij een tijdelijke bevriezing van het lidmaatschap wordt de looptijd van het contract automatisch mee opgeschort.
2.6.Na het maximaal op te schorten periode van 3 maanden, bent u verplicht ongeacht de omstandigheden het maandelijkse lidmaatschap te voldoen.
2.7.Een lidmaatschapsovereenkomst kan tussentijds worden gewijzigd, upgraden van een abonnement is ten alle tijden mogelijk, downgraden van een abonnement is tussentijds niet mogelijk.
2.8.Geldigheid van een aangekochte rittenkaart is voor 10x 3 maanden en voor 20x 6 maanden, 50x 12 maanden, ingaande op de dag van aankoop. Een rittenkaart is persoonsgebonden en niet overdraagbaar
2.9.Geldigheid van aangekochte behandelingen, in welke vorm dan ook hebben een max. geldigheid van 6 maanden.
2.10.Fit & Beautiful heeft het recht de overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de deelnemer niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoet.

3. Tarief en prijswijziging
3.1. Het lidmaatschapstarief wordt vooraf overeengekomen.
3.2. Fit & Beautiful is gerechtigd prijzen aan te passen, maximaal eens per jaar en maximaal met 10% van de huidige tarieven de eventuele prijsverhogingen wordt 4 weken voorafgaand genoegzaam bekend.
3.3. Als de prijswijziging zoals bedoeld in lid 2 plaatsvindt op basis van het prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of voortvloeit uit de wet, zoals prijswijzigingen terzake van BTW, heeft de klant niet de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden, tenzij de prijswijziging plaatsvindt binnen één maand na het sluiten van de overeenkomst.

4. Betaling
4.1. Het lidmaatschapsgeld is bij vooruitbetaling verschuldigd en wordt door middel van een factuur tussen 21 en 25e van elke maand per email verstuurd.
4.2. Betaling van de ontvangen factuur geschiedt contant of per pin of na het ontvangen van de factuur binnen 5 dagen na factuurdatum dmv overmaken of Ideal link.
4.3. Bij niet tijdige betaling ontvangt u eerst een herinnering, bij een eerste herinnering worden 7,50 euro administratiekosten in rekening gebracht, bij een tweede herinnering worden 15 euro administratiekosten in rekening gebracht en bij de derde en tevens laatste herinnering worden 40 euro administratiekosten extra in rekening gebracht.Als het lid niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is Fit & Beautiful bevoegd om de vordering ter incasso aan haar incassopartner uit handen te geven. Alle daarbij komende kosten worden op het lid verhaald.
4.4. Fit & Beautiful heeft bij een betalingsachterstand het recht het lid toegang te weigeren en de overeenkomst te ontbinden.
4.5. Als het lid geen gebruik maakt van de aangeboden sessies blijft het lid het lidmaatschapsgeld verschuldigd.

5. Resitutiebleid
5.1. Alle lidmaatschappen en rittenkaarten zijn non-refundable. We bieden geen restitutie aan.
5.2. Gekochte producten, voedingsmiddelen, behandelingen kunnen na aankoop niet teruggegeven/geruild worden.

6. Wijzigen en Annuleren afspraken
6.1. Afspraken voor EMS Bodytec en Shapers kunnen door de klant gewijzigd of geannuleerd worden tot 24 uur voor de afspraak. Wordt de afspraak daarna gewijzigd of geannuleerd dan wordt de sessie in rekening gebracht (vervalt de rit/credit).
Afspraken voor behandelingen en consulten kunnen door de klant gewijzigd of geannuleerd worden tot 48 uur voor de afspraak. Wordt de afspraak daarna gewijzigd of geannuleerd dan wordt de behandeling/consult voor 100% in rekening gebracht.
Indien klant niet op de afspraak verschijnt, geldt dezelfde regeling als hierboven.
6.2. Niet bezochte afspraken worden volledig in rekening gebracht.
6.3. Voor feestdagen en vakantieperiodes wordt geen lidmaatschapsgeld gerestitueerd. Hetzelfde geldt voor andere sluitingsredenen die Fit & Beautiful niet verwijtbaar zijn.
6.4. Fit & Beautiful behoudt ten alle tijden het recht om het rooster en/of de openingstijden aan te passen.

7. Annulering van diensten door Fit & Beautiful
7.1. Fit & Beautiful behoud zich het recht voor afspraken naar de klant kosteloos af te zeggen of te verzetten in geval van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterf geval of ernstige ziekte van familie of dierbare in de omgeving waardoor Fit & Beautiful zijn/haar opdracht niet naar behoren kan uitvoeren. De sessie mag in overleg op een ander tijdstip, ingehaald worden, mits er een geschikt moment gevonden kan worden
7.2. Is er een medewerk(st)er ziek, dan wordt de klant daarvan zo spoedig mogelijk via een telefoongesprek, SMS bericht, Whatsapp bericht of boekingsapp in kennis gesteld.

8. Bijzondere dagen
8.1. Op de volgende dagen is Fit & Beautiful gesloten
a. De periode kerstavond t/m nieuwjaarsdag
b. Nationale feestdagen
8.2. Fit & Beautiful behoudt zich het recht tijdens de officiële schoolvakanties een aangepast trainingsrooster te voeren
8.3. Hetgeen benoemd in artikel 8.1 en 8.2 is reeds gecalculeerd in de tariefstelling. Restitutie van het lidmaatschapsgeld is niet mogelijk.

9. Wederzijdse verplichtingen
9.1.Fit & Beautiful zal de klant naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
9.2.De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die van belang kunnen zijn voor de behandelingen en/of de trainingen tijdig aan Fit & Beautiful worden verteld.
9.3.De deelnemer verklaart dat hij/zij naar beste weten gezond is en fysiek in staat is om de instructies van de medewerk(st)er zonder schade voor zijn gezondheid op te volgen. Bij twijfel verplicht de deelnemer zich ertoe alvorens de overeenkomst met Fit & Beautiful aan te gaan, zijn arts te raadplegen.
9.4.Op Fit & Beautiful rust de verplichting tot het, gelet op het doel van de trainingen, zo goed mogelijk begeleiden van de deelnemer gedurende de trainingen. De inhoud van de trainingen wordt door de medewerker bepaald. Fit & Beautiful voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen. Het betreft hier echter een inspanningsverplichting.
9.5.Fit & Beautiful is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
9.6.De klant dient 5 minuten voor het afgesproken tijdstip te verschijnen.
9.7.Indien de klant te laat komt terwijl de training al is gestart wordt deze niet meer onderbroken en vervalt automatisch het recht op de EMS-sessie. Indien de klant later binnenkomt dan de aanvangstijd en de coach staat al op het punt te starten, bepaalt de coach of men nog mee kan doen. Komt men later binnen dan de aanvangstijd terwijl er geen ander klanten zijn, dan bepaalt de coach of hij de EMS-sessie nog kan opstarten. In al deze gevallen kan geen aanspraak gemaakt worden op een inhaal les en de gemiste sessie wordt in rekening gebracht.
9.8.Indien de klant te laat komt bij de Shapers zullen wij de tijd inkorten. Wanneer de klant later dan 15 min. is vervalt automatisch het recht op de Shaper-sessie. In dit geval kan geen aanspraak gemaakt worden op een inhaal sessie en zal deze in rekening worden gebracht

10. Aansprakelijkheid
10.1. Fit & Beautiful is niet aansprakelijkheid voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerksters van Fit & Beautiful is uitgegaan van de door klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
10.2. Fit & Beautiful is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

11. Afspraken
11.1. De klant behoort zich in de studio te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
11.2. Bij gebruik van de Shapers dient men de instructies van het personeel strikt op de volgen. Personeel bepaald de maat van de neopreen rokken en de instellingen van de apparaten. Door het niet opvolgen van de instructies kan de klant gewijgerd worden van deelname.
11.3. Indien de klant na waarschuwing onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Fit & Beautiful het recht de klant de toegang tot de studio te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
11.4. Wanneer de cliënt zich niet houdt aan de voorschriften van Fit & Beautiful, behoudt de eigenaar zicht het recht voor de behandelingen te stoppen.
11.5. Er wordt van de klant verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.

12. Klachten
12.1. Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk worden gemeld aan de eigenaar van Fit & Beautiful
12.2. Fit & Beautiful moet de klager binnen 30 werkdagen adequaat antwoord geven.
12.3. Indien een klacht over de behandeling of product gegrond is zal Fit & Beautiful de behandeling opnieuw verrichten of het product vervangen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.

13. Beschadiging en/of diefstal
13.1. Fit & Beautiful heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien, de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
13.2. Fit & Beautiful meldt diefstal altijd bij de politie.

14. Recht
De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Fit & Beautiful en zijn ook in de studio beschikbaar

Algemene Voorwaarden Fit & Beautiful augustus 2024

Voltaweg 6, 4338 PS, Middelburg
Tel: 0118-436528, E-mailadres: info@fitandbeautiful.nl
KvK-nummer: 60277998, BTW-identificatienummer: NL001755811B44, Anbos 29079